Feed on
Posts
Comments

alegerea fiicei presedintelui basescu in parlamentul european a fost unul din subiectele intens dezbatute zilele acestea in presa. parerea mea este ca procentul de 4,22 % din voturile exprimate, pe care l-a obtinut eba, este mic. cu o campanie profesionista, ar fi putut trece lejer de 10 %. mai ales ca, asa cum arata si analiza structurii voturilor exprimate, elena basescu nu a fost votata neaparat de simpatizantii pdl.
va dau doar cateva exemple despre ce n-a stiut sa faca pentru eba staff-ul ei. actiunile electorale la care a participat candidata nu au fost prea numeroase (15 iesiri publice), dar aici ar putea exista contraargumentul ca mai multe deplasari prin tara ar fi marit costurile campaniei. insa, fara bani, elena basescu ar fi putut usor scoate la vot o buna parte din electoratul tanar. la fel ca majoritatea candidatilor la alegerile europarlamentare, nici ea nu a acordat suficienta importanta spatiului virtual, ideal pentru un astfel de personaj, si nu a stiut sa iasa din tipare. site-ul de campanie nu a fost rau, insa n-a avut bahar cum sa-l promoveze. pe facebook, de exemplu, a comunicat sporadic si incoerent, iar pe twitter nu s-a vazut aproape deloc. cu o campanie serioasa pe net, rezultatele ar fi fost extrem de spectaculoase.
desigur, nimeni nu ma va convinge ca eba a fost consiliata de personajele care au roit in jurul ei in campanie, gen honorius prigoana sau corina vintan, care nu au fost niciodata niste performeri in comunicare. dimpotriva, clasicismul si seriozitatea prea mare a unor actiuni electorale, mesajul neadecvat candidatei si echipamentul din poza de mai jos ma lasa sa speculez si eu un pic.
eba, military style. foto de pe pagina de facebook a elenei basescu
parerea mea e ca taticu’ a pus niste “baieti” dintr-un anumit compartiment al unor servicii secrete sa aiba grija de copila lui. iar acestia, oricat ar fi de buni, nu pot sa iasa din tiparele pregatirii militare si informative, vizibile de la o posta in campania eba.