Feed on
Posts
Comments

moby rulz ! asta-i concluzia primei zile de bestfest. n-a plouat, pentru ca toata lumea avea pelerinele pregatite, si a fost vibe foarte bun. line-up-ul a fost cam de kkt, dupa gustul meu. seara de venit cu gagica, asa cum prevazusem. am ajuns cand incepuse ayo, de la care nu ma asteptam la mare lucru, dar a fost misto. cu o trupa solida in spate (negrul de la tobe avea o fata de criminal in serie), ayo a cantat foaaarte bine. funk cu influente dub si reggae. cam timida si cu o gafa monumentala la sfarsit, cand ne-a marturisit ca are sange romanesc in vine. adica maica-sa era tiganca de pe aici, ceea ce n-a crescut deloc nivelul entuziasmului in public. dimpotriva.

au urmat polarkreis 18, marea tzapa de pana acum a festivalului. o trupa de poponari din germania, trasi la niste tzoale albe, se chinuiau sa faca playback pe niste ritmuri disco-electro. reactia publicului a fost pe masura: in pauza dintre piese, toata lumea scanda: “motorhead !”, mai tare decat miorlaiturile vocalistului castrat care a mai avut si tupeul sa treaca in partea de scena ce era pregatita pentru rockerii britanici. pe buna dreptate, echipa care aranja tobele si acorda chitarile se strica de ras, aratand spre nemti si facandu-ne cu ochiul. o mizerie !

la fel de mare rusinea pentru organizatori, care n-au fost in stare sa faca nimic pentru ca, din mijlocul zonei spectatorilor de la scena ciuc, sa dispara balta imensa ce se formase datorita ploii. bre ! dar n-ati gasit si voi niste maturi, da-o dracului de treaba ! motorhead a inceput pe neasteptate si au fost aproape ca pe vremuri. sonorizarea era de mare porc, adica in fata nu se intelegea nimic si trebuia sa stai cam la 100 de metri, daca voiai sa ai un sunet acceptabil. dar – vorba unui prieten – asa trebuia sa se auda ! pacat de sound-ul gras al statiilor marshall, aduse parca din anii de aur a heavy-metal-ului. pana la “ace of spades“, pe care au cantat-o cam in dorul lelii fata de alte festivaluri, ne-au asasinat cu piesele din ultimii ani, care sunt cam rasuflate. oricum , cei care au venit pentru ei au plecat satisfacuti. si nu erau putini.

moby a inceput imediat dupa ultimul acord al chitarilor celor de la motorhead si a fost singurul show adevarat din prima seara. sunet excelent, baie de lumini si culori, cu o negresa de milioane la vocal si o alba – invitat special la cateva piese. si la el, piesele vechi au facut deliciul publicului, dar macar s-a prins de asta si le-a folosit din plin. bine de tot ! a salvat prima seara de festival, care parea sa esueze in mediocritate si clisee.

nu i-am vazut pe les elephants bizarres si grimus si vreau sa dau crezare unor prieteni care mi-au spus ca ar trebui sa-si imparta un loc 3 al calitatii din prima zi de bestfest. in rest, multa bere ciuc cu 5 lei paharul de plastic. foarte tari idiotii care au tinut sa stea toloniti pe niste banchete din plastic alb, intr-o asa-zisa zona de chill-out, sufocata de fumul micilor care se prajeau alaturi ! bine ca n-a plouat !